HALAMAN UTAMA

Zoo Negara Kini (part 1)



Semangat untuk menjadi sukarelawan di Zoo Negara semakin kuat. Setelah niat yang dibuat enam bulan lalu tidak kesampaian kerana tak berkesempatan. Namun diusahakan juga biarlah tertunai. Oleh itu, aku pergilah ke Zoo Negara petang Jumaat 21 Mei 2010. Mencari lokasinya terlebih dahulu. Tak la sukar mana, tapi ye la kan, sedang tercari-cari. Rupa-rupanya di sebelah Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS). Berpusing-pusinglah aku diluar kawasan zoo cari pintu masuk. Walaupun kat depan tu dah terpampang pintu gerbang untuk masuk. Macam tak yakin, mana nak yakin, uzur je rupanya. Tak kisah la. Aku tanya guard yang jaga pintu masuk FINAS, dia kata memang kat depan ni la pintu masuk. OK, aku masuk la sampai ke dalam. Sunyi sepi je. Sebab dah petang kot, hari Jumaat pulak tu. Ok, terus aku paking CT kat tempat letak kereta dekat dengan rumah TNB. Aku pun tanya la orang yang jaga kaunter kad keahlian zoo kot. Tak pasti la aku, then di pun bagi no telefon bahagian pendidikan zoo.



Aku pun terus la buat call. Tanya la macam mana nak jadi volunteer. Dia pun bagi tahu, kene download borang yang inividu dari websites zoo negara. Isi dan bawa borang tu masa datang nak buat kerja. Masuk pukul 8pagi. Jadi excited la nak try kan. Maka berkira-kiralah aku untuk fikirkan bila nak buat. Maka, termenunglah aku mencari semangat. Sebab kene bagi tahu dulu berapa orang nak pergi dan bila nak buat. Ahha~... aku sedang menantikan penetapan tarikhnya... hurm...

Tiada ulasan:

Nuffnang